BlogHafisz

| Blog infomasi Pilihan |

Kisah Sahabat Saya

Ini adalah kisah ringkas dari sahabat saya Faiz Alias bagaimana beliau mula buat bisnes di internet. Saya harap anda baca kisah beliau bagaimana mulakan bisnes internet. Mungkin boleh membantu anda dalam idea untuk memulakan bisnes internet.

 Faiz Alias


Beliau bermula perniagaan internet pada tahun 2012 lagi iaitu semasa tamat pengajian di Kolej Matrikulasi Kedah, Changlun.

Beliau bermula dengan jobdirumah iaitu agensi yang menyediakan pekerjaan yang kosong. Pendapatan pada masa itu boleh cukup-cukup makan sebab tidak ada banyak masa.

.....Dipendekkan cerita (sebab sebelum tu beliau ada buat bisnes lain lagi seperti servis cetakkan baju)

Modal permulaan beliau adalah dengan duit ptptn. Beliau tidak pernah minta walau sesenpun daripada ibu ayah untuk mulakan bisnes internet ini. Modal ini bukan modal untuk mulakan bisnes tetapi modal cari ilmu bisnes.

Bila sebut duit ptptn, anda bayangkanlah ia hanya cukup untuk bayar yuran dan makan. Tapi saya terpaksa bahagikan lagi kepada modal bisnes.

Pada satu hari beliau terfikir, bagaimana ingin buat duit dengan hanya sekali kerja dan duit selalu masuk.

Beliau pun terfikir ingin hasilkan sebuah ebook. Tanpa fikir panjang, beliau segera hasilkan sebuah ebook.

Kali pertama beliau hasilkan, cara dan teknik promosi tidak menjadi. Sehinggalah pada suatu hari jualan eBook beliau semakin rancak dengan kaedah ______ .

Sehinggalah beliau berjaya mengumpul sehingga 5 angka dalam masa 6-7 bulan dengan satu jualan eBook tersebut. (Bukti ditunjukkan dalam bentuk video)

Bukti Disini >>>> Bisnes Ebook

Serius! Beliau tidak pernah dikenali ramai kerana bergerak secara underground. Tetapi beliau berjaya juga hasilkan jualan ebook secara sendirian. Untung saya simpan 100%.

Beliau tidak pernah sesekali menggunakan pemasaran yang berbayar seperti facebook ads dan sebagainya. Ia hanya pemasaran yang percuma sahaja!

Jadi anda jangan risau jika anda tidak dikenali ramai. Anda juga boleh buat seperti apa yang saya buat.

Sekian sahaja kisah sahabat saya kali ini.

Semoga anda pun ada semangat ingin lakukan bisnes internet ini.



0 Komentar untuk "Kisah Sahabat Saya"

 
Copyright © 2014 BlogHafisz - All Rights Reserved
Template By Catatan Info