-->
Kerja di Singapura

Mudahnya Tools Marketing

Advertisement
Pastikan Anda Baca Sampai Habis Sebelum Membuat penilaian.

Sepanjang 2012 hingga 2013, saya lihat pelbagai tool marketing yang berguna untuk usahawan online. Kebanyakkan daripada tool tersebut amat berguna dan membantu kita sebagai usahawan.

Antara Tools Marketing yang saya maksudkan ialah :


1. Pretty Link Pro.

Kebanyakkan daripada newbie mahupun otai di Malaysia kerap menggunakan servis percuma seperti BitLy (bit.ly, bitly.com, on.fb.me dan sbginya) untuk track serta cloak link affiliate/promosi mereka. Saya akui servis Bitly memang bagus, tetapi ia kurang sesuai untuk internet marketer yang menjual produk sendiri ataupun affiliate.

Dengan menggunakan bitly, anda sebenarnya telah mendedahkan banyak maklumat marketing anda kepada pesaing anda tanpa anda sedari...Untuk maklumat lanjut, sila tonton video berikut :

➝ Kelemahan Bitly : http://www.screencast.com/t/Npf0cAzWZ

Untuk mengatasi masalah ini, anda bolehlah gunakan Pretty Link Pro...Untuk makluman anda, Pretty Link Pro merupakan salah satu plugin terbaik di dunia untuk tujuan cloak/track link.


2. Autoresponder Parabots Pro.

Internet Marketer tanpa autoresponder adalah ibarat pahlawan tanpa pedang. Jika anda lihat mana-mana otai sekalipun yang anda kenal, anda akan dapati 90% daripada mereka menggunakan autoresponder. Dengan adanya autoresponder, mereka dapat kumpul aset maya (list) dan terus menggunakan aset tersebut untuk jana keuntungan secara berterusan.

Saya ketahui ramai di kalangan anda tahu kepentingan autoresponder, tetapi tidak ramai yang pakai sebab harga BULANAN nya mencecah 2-4 angka per month. Atas sebab itu. Dengan adanya set tersebut, mereka boleh mengaut keuntungan sepertimana yang dilakukan oleh otai.


3. Hybrid Connect.

Tidak guna ada autoresponder jika anda tidak pandai buat opt-in form yang cantik. Kerja-kerja buat optin form ini memang meletihkan jika anda tiada basic grafik serta html.

Anyway dengan adanya tool ini, anda tidak perlu risau lagi. Anda bukan sahaja dapat gunakan optin form yang cantik, bahkan terdapat banyak fungsi-fungsi lain yang sangat hebat untuk membantu anda collect list dengan lebih mudah dah berkesan.

Tool sehebat ini, jika anda tak guna memang sangat-sangat rugi!


4. Marketer Plugin.

Sebagai seorang usahawan online, anda pasti tidak akan terlepas daripada minisite, squeeze page, landing page dan sebagainya. Semua benda ni kalau anda ingin upah designer buat, memang banyak duit anda habis.

Tapi dengan adanya tool ini, anda tidak perlu upah designer. Sebaliknya anda boleh buat sendiri walaupun anda takde basic html, grafik dan sebagainya. Tool ini hanya melibatkan proses drag & drop, copy & paste serta taip sahaja.



Ini adalah sebahagian tools marketing yang hebat dan patut kita miliki. Saya ingin maklum kepada anda jika berminat tools ini boleh terus akses laman ini harap membantu sesama kita Tools Marketing.


Advertisement

Disclaimer: Gambar, artikel ataupun video yang ada di web ini terkadang berasal dari berbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika ada masalah terkait hal ini, Anda dapat menghubungi kami disini.
Related Posts
Disqus Comments