-->
Kerja di Singapura

Menumpukan Keutamaan Dalam Bidang yang Lebih Khusus.

Advertisement
Satu perkara yang perlu diambil perhatian dalam membina perniagaan.




Mesti mewar-warkan kepada orang lain bahawa kepakaran dalam  sesuatu bidang ( niche ) yang dipromosikan.

Untuk menjadi seorang pakar, tidak perlu tahu kesemua proses yang terlibat dalam bidang pilihan.Cukup dengan mempunyai pengetahuan yang tertentu sudah dianggap pakar.
Blog perniagaan internet.

Jika membuat carian di enjin carian (e.g.: google) berkenaan blog perniagaan internet, beratus senarai blog yang bertemakan dengan nama ini akan disenaraikan.

Disebabkan blog-blog ini mempunyai tujuan yang sama,andaikan juga turut serta dalam membina blog dengan nama yang sama, pasti blog bakal tenggelam dalam kalangan blog-blog yang telah wujud itu.
Oleh itu, cadangan supaya bina sebuah blog yang lebih khusus berkenaan perniagaan internet (e.g.: Adsense Blog, Affiliate Blog dan lain-lain).

Katakan berminat dalam bidang pemasaran produk PLR, jangan tunggu untuk letakkan diri anda sebagai pakar, terus anggap diri sebagai pakar untuk memberi pandangan kepada orang lain.

Perhatikan!!

Hanya dengan menonjolkan diri sebagai pakar, akan bakal berjaya untuk menarik perhatian orang lain (inilah perubahan kecil itu). Apa yang penting, perlu kecilkan lagi skop bidang yang diceburi.

Mesti juga perlu mencipta satu gaya pemasaran yang belum pernah dibuat oleh usahawan lain. Untuk tingkatkan lagi cara pemasaran yang berkesan dan lain dari yang lain, berikan gelaran kepada diri sendiri untuk merujuk terhadap bidang tersebut.

Jika Kita Melakukan Perkara Seperti Seorang Pakar, Dari Usawahan Kecil Boleh Berjaya.
Advertisement

Disclaimer: Gambar, artikel ataupun video yang ada di web ini terkadang berasal dari berbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika ada masalah terkait hal ini, Anda dapat menghubungi kami disini.
Related Posts
Disqus Comments