-->
Kerja di Singapura

Melabur Ikut Kemampuan

Advertisement
Seperti yang kita sedia maklum, apa sahaja kaedah untuk menjana pendapatan sampingan memerlukan modal dari segi masa atau kewangan atau kedua-duanya sekali.



Tidak dapat disangkal bahawa ramai yang boleh mengeluarkan modal masa untuk menambahkan pendapatan. Tetapi modal dari segi kewangan pula, tidak ramai yang boleh mengeluarkan modal yang besar.
Siapa setuju dengan saya?

Dalam sesetengah kes.

Walaupun modal kewangan dapat dikeluarkan, apabila berlaku sebarang masalah dan kerugian yang ditanggung pula agak tinggi. Bagaimana cara untuk mengeluarkan modal masa dan kewangan yang sedikit untuk bermula menjana pendapatan?

Saya katakan kita cuba dan pelajari Pelaburan Saham. Sebelum ini saya telah tuliskan artikel bertajuk Saham Imbangi Inflasi, jemput baca dahulu apa kandungannya.



Kembali pula tajuk kita kali ini, dengan pelaburan saham tiada had pelaburan. Kita cuma laburkan sebanyak mana yang kita mampu dan sebanyak mana yang kita sanggup.

Dalam mencari ilmu tentang saham saya ada terjumpa ebook Jana Duit Dengan Saham, dicadangkan kepada yang berminat untuk melabur sebahagian kecil daripada duit simpanan. Ini bagi membolehkan duit simpanan kita untuk bekerja untuk kita.

Dalam erti kata lain, duit yang disimpan bukan sekadar duduk diam di dalam akaun tetapi bertambah mengikut prestasi pelaburan yang kita lakukan.

Duit kerja untuk duit. Menarik bukan? Dapatkan ilmu ini untuk belajar, mungkin kita berjaya dalam saham.




Advertisement

Disclaimer: Gambar, artikel ataupun video yang ada di web ini terkadang berasal dari berbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika ada masalah terkait hal ini, Anda dapat menghubungi kami disini.
Related Posts
Disqus Comments