-->
Kerja di Singapura

Blogging is a Team Sport

Advertisement

Pada hari ini, terdapat pelbagai blog yang dihasilkan untuk pelbagai kategori dan niche.

Ada blog yang memaparkan kisah peribadi, perniagaan, kerjaya, fesyen, artis, kewangan dan lain-lain.

Ada beberapa orang blogger yang hanya memaparkan kisah peribadi tetapi dapat menghasilkan pendapatan yang agak lumayan dan tidak kurang juga yang hanya menjana pendapatan yang agak sedikit.

Pekara ini berlaku kerana Blogging bukan sesuatu yang mudah untuk menarik perhatian pembaca, Mereka perlu bersaing dengan pelbagia media seperti surat khabar online, twitter, facebook, dan lain-lain laman web yang popular.

Ada di antara blogger baru yang masih mencari peluang untuk buat duit dengan blog, telah beli macam-macam panduan jana pendapatan mudah dari blog dan akhirnya terpedaya tanpa mereka sedari.

Sesetengah blogger mula putus asa kerana tiada hasil walaupun sudah banyak menghabiskan duit membeli pelbagai panduan.

Paling malang lagi jika blogger tersebut langsung tidak pernah menjana walau satu sen pun pendapatan walaupun trafik dan pengunjung yang datang ke blog tersebut agak tinggi sehingga mencecah 300 – 500 pengunjung unik sehari.

Mereka mungkin salah teknik, sebabnya mereka hanya buat kerja berseorangan. Mereka patut berkerja dalam satu pasukan, baru jalan kejayaan tu lebih mudah, dan kekal termotivasi.

Tidak dapat dinafikan, ramai blogger yang berjaya menghasilkan pendapatan lumayan dengan sumber affiliate.

Sumber yang paling mudah hari ini adalah sumber daripada affiliate.

Tetapi, tahukah anda, terdapat pelbagai lagi sumber lain yang boleh anda jadikan punca pendapatan anda? Cuba anda bayangkan sekiranya anda mempunyai 10 sumber pendapatan dan setiap satu sumber menghasilkan RM100 sebulan.

" Ini bermakna anda telah mendapat RM1,000 dalam masa sebulan secara sambilan sahaja melalui blog ".


Oleh yang demikian, Jika anda perlukan satu pasukan yang terbaik, sertai Projek Genius Blogger Inner Circle , yang akan bantu anda untuk buat duit secara online, anda patut sertai kami bagi membantu anda menghasilkan pendapatan bagi menampung sedikit sebanyak kos internet, kos prepaid telefon bimbit dan lain-lain perbelanjaan.







Tidak mustahil, jika anda terus menerus berusaha, anda boleh menjadi seorang blogger sepenuh masa!
Advertisement

Disclaimer: Gambar, artikel ataupun video yang ada di web ini terkadang berasal dari berbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika ada masalah terkait hal ini, Anda dapat menghubungi kami disini.
Related Posts
Disqus Comments